פרסום בגוגל לעסק
לקח כמה שנים עד שבעלי עסקים הבינו שהכול הולך לכיוון הרשת, גם המוצרים והשירות שלהם. גם העסק שלהם, מקבל סניף ברשת, נוכח ברשת וזוהי זירת עסקים חדשה ודי מנצחת. כל העולם קונה ברשת ובבלק פריידי אתרים קורסים מעומס. זה פחות או יותר כמו התור לגרעיני עפולה רק שעפולה זה כאן והאינטרנט מחבר אותנו לשאר העולם.
ואם אתם בעלי עסק שיש לכם כבר אתר, סביר להניח שחשבתם על פרסום כי אתר בלי פרסום זה כמו אתר שלא קיים בכלל. זה כמו חנות באיזה מרכז מסחרי בדימונה שאין אליה כביש, זה פחות או יותר התיאור המדכא של אתר שלא עושים לו שום פרסום בגוגל.
איזה קמפיין PPC אתם רוצים?
גוגל מאפשרת לצאת בקמפיין מטעמה שנקרא PPC ופירושו: PAY PER CLICK. תשלם על כל קליק. ככל שיכנסו לקמפיין המודעות שלך יותר אנשים ויקליקו עליהן כך תשלם בהתאם. אם לא יכנסו, לא תשלם.
יש משהו מאוד הוגן בצורה בה גוגל מתנהל. הרי לעולם אי אפשר יהיה לדעת מי נחשף לקמפיין הפרסום שלך בגוגל, אבל אתה בהחלט לא תשלם אם לא נחשפת וגם כאשר נחשפת, לא תשלם, אלא רק כאשר גולש כלשהו יביע עניין ויקליק על המודעה שלך.
נכון שלפעמים גולשים מקליקים ומשאירים פרטים, והם מתבררים כלידים לא חיוביים אבל, אין דרך אחרת לעשות פרסום בגוגל אלא ע”י פרסום PPC ממומן.
איזה באנרים ומודעות תבחר?
הבאנרים והמודעות של קמפיין פרסום בגוגל אמורים לייצג ויזואלית את המוצר או השירות שאתם מעוניינים שגולשים יגיבו אליהם. הם חייבים להיות גרפית תואמים את רוח המוצר שלכם, ואם יש לכם לוגו, אז הוא חייב להופיע במודעות שכן, ככל שהלוגו שלכם יעשה את דרכו הארוכה ברשת, כך ייחשפו אליו כמה שיותר אנשים והוא יהפוך ללוגו קליט וזכיר ויעזור לאותו תהליך של קידום בגוגל למוצר או השירות.
דבר נוסף שיש להתייחס אליו בקמפיין פרסום בגוגל, הוא שעות חשיפת המודעות או הבאנרים שלכם וזה יקבע עפ”י נתונים שהמקדם שלכם יבדוק כדי להבין מתי קהלי היעד המתאימים לכם גולשים ברשת.
כלים מדידים לפרסום בגוגל!
בניגוד לקמפיין פרסום אוף ליין, רשת האינטרנט היא טכנולוגיה ופרסום בגוגל מתבסס על הטכנולוגיה הזו. יש אפשרות לכל מפרסם לבדוק את קמפיין הפרסום שלו בגוגל החל מרמת ההתייחסות למודעות לבאנרים שלו, וכלה בקהל היעד. גם ציפיות ותגובות ניתן לקבל ולהסיק מכך אם הקמפיין מצליח או שבעצם צריך לשדרג אותו.
בעולם האוף ליין אין אמצעים כאלה. פרסום בגוגל הוא יותר ממוקד, נקודתי ועם יכולות גבוהות לבדוק את האיכות והתוצאות שלו ושילוב של פרסום בגוגל עם קידום אורגני איכותי יביא לתוצאות יעילות – כפי שכל עסק היה רוצה.