בהמשך לכמה מאמרים שכבר כתבתי בבלוג באתר בתחום מחקר מילות המפתח ובהם הדגשתי את החשיבות הרבה של ביצוע מחקר מילות מפתח גוגל ראשוני לאתר הן על ידי בעל האתר עצמו או באמצעות מקדם אתרים מוסמך, הרי שבמאמר זה ארחיב קצת יותר מעבר לביצוע מחקר מילות מפתח ראשוני.
כאמור תוכלו אתם בעלי האתרים לבצע מחקר מילות מפתח ראשוני על ידי שימוש בכלי מתכנן מילות המפתח ,הכלי של גוגל לביצוע מחקרים והמאמר הנוסף שלי שיסייע לכם בהשלמת מחקר מילות מפתח ראשוני לאתרכם. בסיום המחקר הראשוני ובחירת מילות המפתח האטרקטיביות ביותר לקידום תוכלו לשלב את מילות מפתח גוגל הנבחרות בתכני הדפים שלכם באתר בצורה מושכלת.
במאמר זה אוסיף לכם מידע שיעזור לכם לבצע מחקר מילות מפתח יותר מדוייק ומתקדם לאתרכם …
הפרמטרים הנוספים בהם יש לטפל במהלך ביצוע מחקר מילות מפתח הם : מדרג מיקוד, מדרג רלבנטיות,מדרג הדומיין ומדרג SEO (מדרג קידום אורגני בגוגל) שהוא החשוב ביותר מבינהם.
מדרג המיקוד : מדרג נוסף העוסק בתחרותיות של מילת המפתח ומפקס את התחרותיות בהתאם לתוצאות . המדד העיקרי לתחרותיות של מילת מפתח נקבעת כמו שכתבתי במאמר קודם על פי כמות התוצאות של חיפוש מילת המפתח בגוגל בצורה מדוייקת כלומר חיפוש בין גרשיים כך לדוגמא חיפוש מדוייק של מילת המפתח קידום אורגני בגוגל מתבצע על ידי חיפוש בגוגל של "קידום אורגני בגוגל".
ראו בתמונה הבאה :
התוצאות בעיגול הירוק היא בעצם מידת התחרותיות של מילת המפתח. ככל שהתוצאה יותר גבוהה התחרותיות של מילת המפתח גבוהה יותר מה שמקשה על קידומה.
כדי לעדן את מידת התחרותיות של מילת המפתח ,מוסיפים פרמטר נוסף שהינו מדרג המיקוד ונותנים לו ציון בהתאם לתהליך הבא :
בודקים את 10 התוצאות הראשונות בדף ראשון בגוגל כתוצאה מחיפוש מילת המפתח (בנטרול תוצאות של יוטיוב וויקיפדיה) ובודקים עד כמה האתר עצמו מהתוצאות מתעסק במילת המפתח (האם מילת המפתח הינה המהות העיקרית של האתר ולאו דווקא של הדף הספציפי שהוצג בתוצאה) . ניתן גם לבדוק אם מילת המפתח מופיעה ב- title או ב- description של האתר. בהתאם לכך נותנים ציון מ-0 ועד 1 לפרמטר מדרג המיקוד למילת מפתח זו. אם כל 10 האתרים הראשונים ממוקדים במילת המפתח הרי שהציון הינו 1 ואם אף אחד 0 . ככל שמדרג המיקוד נמוך יותר כך התחרות יותר נמוכה .זהו פרמטר נוסף לקבלת החלטה על מידת התחרותיות של מילת המפתח . יש לשתול הציון למדרג זה בטבלת האקסל של המחקר.
מדרג רלבנטיות : בדומה למדרג המיקוד גם הוא פרמטר התורם למידת התחרותיות של מילת המפתח ומעדן אותה בהתאם לציון המדרג :
בודקים את 10 התוצאות הראשונות בדף ראשון בגוגל כתוצאה מחיפוש מילת המפתח (בנטרול תוצאות של יוטיוב וויקיפדיה) והפעם בודקים עד כמה הדף עצמו מהתוצאות מתעסק או רלבנטי למילת המפתח (האם מילת המפתח הינה המהות העיקרית של הדף) . ניתן גם לבדוק אם מילת המפתח מופיעה ב- title או ב-description של הדף. בהתאם לכך נותנים ציון מ-0 ועד 1 לפרמטר מדרג הרלבנטיות למילת מפתח זו. אם כל 10 האתרים הראשונים ממוקדים במילת המפתח הרי שהציון הינו 1 ואם אף אחד 0 . ככל שמדרג הרלבנטיות נמוך יותר כך התחרות יותר נמוכה .זהו פרמטר נוסף לקבלת החלטה על מידת התחרותיות של מילת המפתח . יש לשתול הציון למדרג זה בטבלת האקסל של המחקר.
מדרג הדומיין : בודקים את 10 התוצאות הראשונות בדף ראשון בגוגל כתוצאה מחיפוש מילת המפתח (בנטרול תוצאות של יוטיוב וויקיפדיה) ובודקים בכמה מהם מופיע הדומיין של האתר (הדף הראשי = דף הבית) . ככל שיש יותר דומיינים (דף בית) בתוצאות אז התחרות גדולה יותר כלומר יותר אתרים ממוקדים מתמודדים על הביטוי (מילת המפתח). גם כאן סולם מ-0 עד 1 ויופיע כעמודה בטבלת האקסל של המחקר.
שלושת המדדים האלו כאמור, שופכים לנו אור נוסף על מידת התחרותיות של מילת המפתח. ניתן לבצע את הבדיקה במדדים אלו על כל מילות המפתח באתר או לחילופין ניתן לבצע רק על אותן מילות מפתח האטרקטיביות ביותר (מבחינת היחס בין כמות החיפושים החודשית למילת המפתח וכמות התוצאות ה"מדוייקות" למילת המפתח כתוצאה מחיפושה בגוגל). שוב זה לא "מדע מדוייק" וניתן לבצע כך או כך תלוי במידת הזמן וההשקעה העומדת לרשותכם בביצוע מחקר יעיל …
מדרג ה-SEO (קידום אורגני בגוגל)
זהו המדרג החשוב ביותר בביצוע מחקר מילות מפתח מתקדם ויעיל יותר. מהותו הינה לברר עד כמה האתרים המוצגים ב 10-15 המקומות הראשונים בגוגל כתוצאה מחיפוש במילת מפתח המשתתפת במחקר, משקיעים ב- SEO (קידום אורגני בגוגל). למעשה תפקידו של המדרג הוא להצביע לנו על מידת ההשקעה ב-SEO למילת מפתח מסוימת במחקר. אם לא נבצע את המדרג הזה עבור מילת מפתח נוכל אולי להבין בטעות שקל יהיה אולי להתברג בדף ראשון בגוגל בשימוש מילת המפתח . כאמור ניתן לבצע את הבדיקה במדד זה על כל מילות המפתח במחקר ולחילופין לבצע רק על אותן מילות מפתח האטרקטיביות ביותר (מבחינת היחס בין כמות החיפושים החודשית למילת המפתח וכמות התוצאות ה"מדוייקות" למילת המפתח כתוצאה מחיפושה בגוגל). בד"כ נהוג ומומלץ לבצע מדרג זה רק על מילות המפתח האטרקטיביות ביותר מאחר וההשקעה בביצוע מדד זה היא די גדולה (אך חשובה להחלטה טובה ומושכלת).
אז אתם בוודאי רוצים לדעת כיצד מבצעים את מדרג ה- SEO … אז הנה ההסבר :
יוצרים טבלת אקסל נפרדת למדרג או לשונית (טאב) נוספת בגיליון אקסל של המחקר כמו בדוגמא הבאה :
לכל מילת מפתח שהחלטנו לבצע עבורה את המדרג מעתיקים את 5-10 כתובות ה-URL של דפי האתר הראשונים בדף ראשון בגוגל שהינן תוצאות החיפוש של מילת המפתח.
בוחרים פרמטרים לשקלול המדרג בהתאם לעניין , מדובר על פרמטרים המעידים על השקעה ב-SEO כלומרבקידום אורגני בגוגל ולהלן כמה דוגמאות :
1. שימוש בתג ה- TITLE
2. שימוש בתג ה- DESCRIPTION
3. שימוש בתגי ALT בתמונות בדף
4. ותק הדומיין – באמצעות סרגל SEOQUAKE
5. שימוש בתג H1
6. כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לדף (ניתן על ידי כלים כמו SEOQUAKE,A1 ,MAJESTIC ,RANKTRACKER ועוד …
7. אחוז מדפי האתר המאונדקסים על ידי גוגל (על ידי כלי ניהול האתרים של גוגל)
8. קיום סיגנלים חברתיים בכפתורי רשתות חברתיות בדף (לייקים,פלוסים וכו')
9. שימוש בתגי קנוניקל
10. תמיכה בתקן W3C
11. מספר טלפון גלוי וקיום "צור קשר" באתר וכו' ועוד פרמטרים המרמזים על אתר איכותי …
12. שם הדומיין של האתר
בוחרים 5-10 פרמטרים וכל פרמטר מעניקים משקל ב-% בהתאם לענף כך שכל המשקלים מסתכמים ל-100% .
לכל URL נותנים ציון לכל פרמטר שבחרנו בטווח מ 1-5 באשר לטיבו של הפרמטר (מידת ההשקעה ב-seo בהתאם לטיבו של הפרמטר ) בדף/אתר המסוים
ומשקללים את הציון הפרמטר ומשקלו לכל הפרמטרים בדף אתר ומגיעים בסוף למדרג ה- SEO לכל דף אתר במילת המפתח מסוימת.
בסוף נבצע ממוצע לכל דפי התוצאות במילת המפתח ונגיע למדד ממוצע שנקרא מדרג SEO ממוצע למילת מפתח. פירושו שככל שמדד זה יותר גבוה אזי יש יותר השקעה ב-seo (קידום אורגני בגוגל) למילת מפתח זו. ככל שהמדד נמוך יותר זה אומר שמשקיעים פחות ב-seo למילת המפתח מסוימת ולכן המילה עשויה להיות יותר אטרקטיבית וקלה לקידום (קיימת פחות תחרות בקידומה). יש לוודא שקיימת קורלציה מסוימת בין המיקום בגוגל למילת מפתח של הדף לבין מדרג ה-seo למילת המפתח של הדף. אם מקבלים קורלציה לא מתאימה (למשל מדרג הכי נמוך שנמצא הכי למטה במיקום התוצאות בגוגל) יש לשנות את המשקלים ואולי את הפרמטרים עד שמגיעים לקורלציה. (שלב חשוב מאוד בתהליך של פרסום בגוגל לכל אתר).
את המדד שותלים בגיליון מחקר מילות המפתח תחת מדרג SEO לכל מילת מפתח במחקר. חשוב מאד לבחור פרמטרים נכונים לתחום של האתר.
למעשה חשיבותו הרבה של מדרג ה- SEO ביחס למדרגים האחרים במחקר מילות מפתח גוגל נובעת מכך שכל שאר המדרגים שציינתי במאמר זה ,משמשים לניפוי מילות מפתח מהמחקר ואלו מדרג ה-SEO מאפשר לנו קבלת החלטה סופית שמשמעותה, באיזו מילת מפתח נבחר, מבין מילות המפתח המועמדות לקידום שלהן יחסי כמות חיפושים/תחרות (כמות תוצאות) דומים. כך למשל 2 מילות מפתח עם יחסים דומים שלאחת יש מדרגseo ברמה של 3 ולשניה ברמה של 4.8 כמובן שנבחר לקדם את זו עם ה-3 ,שם הסיכויים שלנו לקידום הרבה יותר טובים כי במילה זו יש פחות השקעה ב-seo . לכן היא בעצם פחות תחרותית.
לסיכום: מאמר זה הינו מאמר מתקדם שמטרתו ביצוע מחקר מילות מפתח לתהליך של פרסום באינטרנט שעובד. אין לי ספק שיש מעט בעלי אתרים שיוכלו לבצעו תוך השקעת משאבי זמן לא מועטים, אך לרבים אחרים זה עלול להיות קשה ,מה גם שזמנם לא בידם. כמו כן אני סמוך ובטוח שיש גם חלק די גדול של מקדמי אתרים אינם מגיעים לרמת ביצוע מחקר מילות מפתח ברמה הזו ומסתפקים ברמה הראשונית בלבד.
בכל מקרה בענף שהוא תחרותי מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מתקדם כמתואר במאמר ואם פונים למקדם אתרים יש לוודא שהוא מבצע מחקר ברמה שמתוארת פה כדי לעזור לתהליך של מיתוג ופרסום האתר בצורה הטובה ביותר. אני בכל מקרה מתמחה בכך …
בהצלחה לכולם 🙂
חשוב מאד : עדכון חדש – כיום ישנו פתרון אוטומטי ליצירת מדרג seo למילות מפתח. הוא נקרא "רמת הקושי להתברג עם מילת מפתח לדף ראשון בגוגל" ובאנגלית overall keyword difficulty. על פי ניסיוני עם השימוש בפונקציה זו זה חוסך לכם המון זמן וגם המדד איכותי מאד, תאמינו לי זה הופך את מחקר מילות המפתח שאתם עושים להרבה יותר אפקטיבי ורציני – שווה לרכוש אותו במיוחד למקדמי אתרים (וגם לבעלי אתרים) שרוצים לעשות מחקר מילות מפתח איכותי ואפקטיבי … (כך זה נראה בתמונה למטה , לחצו עליה כדי לראות בצורה מוגדלת)
אז הנה הקישור לכלי … SEO PowerSuite
However, with so much web design manipulation taking place Google and the
other search engines decided to measure other off-site
or off the page factors in order to increase the relevancy of visitor
searches. One of the objective of using this technique is to direct more internet surfers to go to
your website. This is one of the most important SEO
article writing guidelines you must follow.
However, with so much web design manipulation taking place Google and the other search engines decided to
measure other off-site or off the page factors in orderr to increase the relevancy of visitor searches.
Having a site for the music group is absolutely essential however it is only the tip of the iceberg.
Other tasks include HTML and connected coding, creating and maintaining back links or say inbound links.
תודה על האתר שלך – מאוד עוזר! יש לי שאלה בנוגע למדרג SEO – כאשר לוקחים את האתרים שיצאו ראשונים בתוצאות החיפוש, מה לעשות בנוגע לאתרי אינדקס כגון zap rest? לכלול או לכלול במדרג?
תודה
תודה לך על הפרגון ! לא הייתי כולל אותם במדרג כמו שלא כוללים את ויקיפדיה
ראי תשובתי מעלה