גוגל פלוס
מדי פעם אני חוזר וטוען לאורך כל הדרך ובמאמרים שכתבתי שחשיבותם של הסיגנלים החברתיים (כתוצאה מפעילותכם ברשתות החברתיות) בתרומה לקידום העסק שלכם הולכת ועולה. ולא רק אני, מיטב המומחים בתחומי קידום אורגני בגוגל , בקידום ברשתות חברתיות ושיווק מציינים זאת מעת לעת …
בניגוד לפייסבוק שתרומתה הישירה לשם קידום בגוגל לאתרים הינה די מזערית (מאחר וגוגל אינו מאנדקס את הפייסבוק למיטב ידיעתי ,חוץ מאשר את שם דף העסק – שם מומלץ להשתמש במילת מפתח רלבנטית לעסק שלכם …)
לעומתה גוגל פלוס שלמעשה הינה רשת חברתית השייכת לגוגל, היא רשת המתפתחת בצעדים די גדולים (בעידודה של גוגל כמובן) ולפעילות נכונה בה , יש תרומה לקידום האתר שלכם בגוגל . לכן אני ממליץ לכל בעל אתר לפתוח חשבון בגוגל פלוס ובנוסף גם דף עסק (כמו בפייסבוק). להזכירכם לשם פתיחת גוגל פלוס אתם חייבים להיות בעלים של לפחות חשבון ג'ימייל (gmail ) אחד. כך עושים פרסום בגוגל שעובד בצורה יעילה.
כן רבותי בעלי האתרים גוגל פלוס יכולה לתרום לקידום אורגני בגוגל של האתר שלכם ולשיפור הדירוג של האתר שלכם בגוגל … אז הנה כמה תובנות בעניין זה :
1. בשונה מפייסבוק ומשאר רשתות חברתיות אחרות ,הפוסטים שאתם כותבים בגוגל פלוס נסרקים ומתאנדקסים על ידי גוגל ולכן חשוב מאד לכתוב בפוסטים תוכן בעל ערך לגולש , מעניין ושיווקי ולצרף סרטונים או תמונות מעניינות קשורות ומושכות.
תוכן שכזה מעודד לחיצה על 1+ ,תגובה ושיתוף של הפוסט שלכם על ידי גולשים. ככל שתצברו יותר פלוסים (גם תגובות ושיתופים כמובן) לפוסטים שלכם תהיה לכך השפעה גדולה יותר על קידום אתרכם. קיים מתאם די גבוה בין הפעילות הזו לבין דרוגי האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. ראו את הפקטורים המשפיעים ביותר על קידום אורגני בגוגל ב-2013 עפ"י סקר בבלוג של MOZ האורים והתומים בתחום קידום האתרים
2. רשת גוגל פלוס יכולה להיות מכרה ליצירת קישורי DOFOLLOW אשר מהווים את תמהיל הקישורים לאתר שלכם והתורמים לקידומו בתוצאות החיפוש. אז איך מנצלים זאת לקידום האורגני של האתר שלכם ? … הנה כמה טיפים :
כאשר אתם מפרסמים פוסט בדף גוגל פלוס עם מלל הנוגע לדף אתר שלכם או לאתר שאתם מעוניינים בקידומו אל תכתבו את כתובת ה-URL יחד עם התוכן , אלא העתיקו את כתובת ה-URL של דף האתר תחת link כמו בציור המצורף מטה (לחצו על התמונה להגדלה) :
השתמשו בפוסטים שלכם בצורה בצורה זו של קישור עבור האתר שלכם במיוחד שהוא עובר תהליך של מיתוג. במידה שזה אתר שאתם מעוניינים לקדם (כמובן לא להגזים – קיימת איזושהי המלצה להשתמש בצורה זו של קישור לכ-20% מהפוסטים בגוגל פלוס… לא בדקתי את אמינותה אך יתכן שהיא נובעת מהעובדה שבצורה שכזו לא ניתן להשתמש ישירות באופציה של תמונה או סרטון , מה שפוגם במקצת ברצון של הגולש לרצות לשתף את הפוסט וממילא ברמת החשיפה של הפוסט)
3. בדף הגוגל פלוס תחת ABOUT (מסומן בחץ אדום) ישנה הזדמנות לתאר את עסקכם בצורה שתשיג חשיפה טובה וכן קיימת האפשרות להשתמש במילות מפתח אשר בחרתם במסגרת מחקר מילות מפתח שבהן אתם משתמשים לקידום אתרכם וגם להוציא מהם קישורים לאתר שלכם (בחיצים הכחולים) , כך זה נראה (לחצו על התמונה להגדלה):
במבוא introduction השתמשתי במילות מפתח בהן אני משתמש לקידום האתר (אלו בחיצים הירוקים) שלמעשה מהוות קישורי עוגן (anchor) לדפי האתר המתאימים באתר שלי. את הקישורים מוטב לרכז ב-2-3 המשפטים הראשונים ( למעשה ה- tagline ו 2-3 המשפטים הראשונים של ה-introduction סה"כ עד 160 תווים ,מהווים את תג התאור לצורך קידום אתרים לדף הגוגל שלכם). לא מומלץ להשתמש ביותר מ-2-3 קישורים כאלו במבוא. כמובן את העריכה שלהם עושים תחת edit למטה משמאל כמו כל עריכה רגילה של בניית קישור.
4. תרומה נוספת של דף גוגל פלוס לקידום אורגני בגוגל לאתר שלכם הינו השימוש ב- Authorship . למעשה שימוש בתכונה זו מגדילה את אמינותכם בעיני גוגל כמחבר של תכנים ומאמרים וכן תורמת בעקיפין לקידום אתרכם. בנוסף משפרת את הופעתכם בתוצאות החיפוש בגוגל על ידי כך שאתם מופיעים בתוצאות בליווי התמונה שלכם פלוס טכסט נוסף , עובדה אשר מוסיפה אמינות להופעתכם ומעודדת את הגולש להקליק דווקא על התוצאה שלכם , אפילו שאתם לא במקום הראשון בגוגל … ראו בתמונה (בחץ האדום) כיצד זה בא לידי בטוי כאשר גולש מחפש בגוגל את מילת המפתח "קידום בפייסבוק" (לחצו על התמונה להגדלה) :
לשם ביצוע ה- Authorship עליכם להוסיף את הקישורים לדפי האתר החשובים שלכם בהם אתם כותבים תכנים דרך CONTRIBUTOR TO – LINKS – ABOUT (תורם ל-) , ראו בתמונה הבאה (לחצו על התמונה להגדלה) :
למעשה לאחר פעולה זו יש לבצע עוד כמה פעולות , לחצו על …. להשלמת התהליך של יצירת Authorship.
אם יש לכם שאלות , שאלו אותן בתגובות למאמר ואשמח לענות … ושכחתי עוד משהו שתורם לקידום ולחיפוש אתרכם. אז הנה : לאחר שיצרתם את דף הגוגל הפרטי שלכם ישנה אפשרות גם להוסיף דף עסקי שלכם בגוגל פלוס ולהתרכז בו בפוסטים מתחום עיסוקכם וכמובן לקבל ממנו עוד קישור מאומת לאתרכם . גם בדף הפרטי וגם בדף העסקי גוגל פלוס מאפשרת לכם שינוי של כתובת הדף אשר תכלול את שמכם או שם מותגכם בהתאם לדף (פרטי או עסקי) עובדה זו מסייעת לכם בחשיפה שלכם וזה במבנה הבא : https://plus.google.com/+YourCompanyName. ניתן לשנות את כתובת דף הגוגל פלוס בהתאם תחת Google+ URL – LINKS
ראו בתמונה מעל (לחצו על התמונה להגדלה) , זהו להפעם … בהמשך אשתדל לכתוב המשך למאמר זה , להתראות
Google+ נכתב על ידי "dany vecsler"