משרד פרסום עם שירותים של קידום אתרים באינטרנט
האינטרנט שינה את העולם מן היסוד, ומן הסתם עוד ימשיך לשנות אותו בצורה דרמטית. אחד התחומים שהתמורה בו משמעותית במיוחד הוא האופן בו מתנהל משרד פרסום ובפרט הקמת מחלקות ייעודיות לשיווק בגוגל וכמובן שיווק באינטרנט ביותר ויותר משרדים שכאלה – כך שמשרד פרסום המציע שירות קידום אתרים כבר אינו חיזיון נדיר. למעשה עושה רושם שגורלם של משרדי פרסום שלא ישכילו להתעדכן ולהציע ללקוחותיהם שירות זה עלול להיות דומה לזה של המרכבות עם הסוסים שנאלצו לפנות את הדרך למכוניות.
למה בעצם משרדי פרסום צריכים לבצע גם קידום אתרים?
לכאורה האינטרנט, על אף המקום המרכזי יותר ויותר שהוא תופס בחיים של כולנו, עדיין אינו שחקן מרכזי כשמדובר בפרסום.
על פי נתוני 2013, לדוגמה, עוגת הפרסום התחלקה כך: 43% מתקציבי הפרסום השונים הופנו לטלוויזיה, עוד 26% לעיתונות מודפסת, 5% לפרסום חוצות, אחוז אחד לפרסומות בקולנוע, 7% לפרסום ברדיו – ו- 18% פרסום באינטרנט, כלומר רק פחות מחמישית המשאבים, וצריך לזכור שקידום אתרים הוא רק כלי אחד במסגרת שיווק ברשת.
אולם המגמה חד משמעית, והתקציבים המופנים לפרסום בעיתונות המודפסת, למשל, קטנו במחצית תוך פחות מעשור. הטלוויזיה עדיין שולטת אולם כל מי שנחשף להרגלי הצפייה של הדור הצעיר (עם הסמארטפון ביחד ותוך גלישה בלתי מפסקת ברשת) מבין שמפרסמים שירצו להגיע לקהל נרחב מצד אחד ומפולח היטב מצד שני יהיו חייבים להפגין נוכחות רבה יותר באינטרנט – ובין השאר כל משרד פרסום יהיה חייב להבטיח שהאתרים של לקוחותיו (כלומר של המפרסמים) יהיו בצמרת תוצאות חיפוש רלוונטיות בגוגל, כלומר להציע שירות קידום באינטרנט – SEO (search engine optimization).
האתגרים הייחודים של ה- SEO
כתוצאה מהצורך להציע גם שירות SEO ללקוחות חייב כל משרד פרסום חפץ חיים להתמקצע היטב בתחום, הדורש מיומנות ייחודית – כך שמשרד פרסום שהחל כחברה המתמחה בקידום, בניית, עיצוב, עיצוב לוגו ואפיון אתרים וצמח סביב שירות זה נהנה מיתרון משמעותי על פני משרדי פרסום מהדור הישן שזה עתה נכנסו לתחום קידום האתרים.
הסיבה היא שקידום אתרים מחייב כאמור מיומנות ייחודית, למידה בלתי פוסקת של התחום ובעיקר הבנה מעמיקה של איך לעשות את זה באופן האופטימלי, כלומר מקסימום קידום במינימום תקציב ומינימום זמן, וכמובן בלי להרגיז את גוגל…
למעשה, SEO הוא תחום שלא מפסיק להשתנות – גוגל, למשל, הכריזה לפני מספר שנים מלחמה על מקדמי אתרים שעשו זאת בדרכים פסולות (כלומר כאלה שלא הבטיחו את טובת הגולש אלא ניסו "להתחנף" לאלגוריתמים של מנועי החיפוש) ובמסגרת המלחמה שינתה משמעותית את האלגוריתם שלה, ובכך טלטלה את עולם קידום האתרים עבודתם על האתרים השונים באמצעות פרסום בגוגל.
גם מספרם ההולך וגדל בקצב מסחרר של החיפושים דרך הסלולרי – חיפושים שמניבים דף תוצאות שבו מובלטים פחות אתרים מאשר במחשב נייח – מחייב כל מי שרוצה לקדם אתר להיות מקצועי במיוחד, שילוב של אתר עם לוגו טוב, שנראה טוב וכמובן עבר איפיון מיתוג עסקי מקצועי – בעזרת קידום אתרים יצליח..ובגדול!
מוזמן להכיר עוד ממותגי הקבוצה שלנו >>> מיתוג – ג'נסיס | לוגו – לוגו לוגו | עיצוב לוגו – מייברנד